Rozdziały:
Część 1. Wprowadzenie
1.1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania jakością
1.2. Geneza norm ISO serii 9000
1.3. Struktura i charakterystyka rodziny norm ISO 9000:2000
1.4. Kluczowe cele jakościowe
1.5. Podejście procesowe
1.6. Podstawowe zasady zarządzania jakością
1.7. Wymagana przez normy dokumentacja systemu zarządzania jakością
1.8. Specyfika oraz problemy małych i średnich firm w okresie głębokiej transformacji gospodarczej i globalizacji rynku
Część 2. Planowanie i realizacja systemu zarządzania jakością
2.1. Planowanie procesów opracowania i wdrożenia systemu zarządzania jakością
2.2. Szkolenia niezbędne do wdrożenia i realizacji systemu zarządzania jakością
2.3. Udokumentowanie systemu i transformacja organizacyjna firmy związana z wdrożeniem systemu ządzania jakością
2.4. Transformacja infrastruktury firmy związana z wdrożeniem systemu zarządzania jakością
2.5. Badania i monitorowanie systemu oraz objętych systemem procesów produkcyjnych w celu nadzorowania ich zgodności z wymaganiami klientów i normy ISO 9001:2000
2.6. Badania satysfakcji klientów
2.7. Badania satysfakcji pracowników, doskonalenie kadry
2.8. Analiza i minimalizacja kosztów związanych z opracowaniem, wdrożeniem i utrzymaniem systemu zarządzania jakością
Część 3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością
3.1. Certyfikacja i audity certyfikacyjne
3.2. Koszty certyfikacji
3.3. Wybór instytucji certyfikującej
3.4. Przygotowanie firmy do auditu oraz działania poauditowe