Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
blacha 50 mm jak ukosować


Chcę zespawać doczołowo blache 50 mm metoda: 135, jak ją zukosować?
Proponuje 1/2 V pod kątem 45st, próg 2 mm co wy na to??


Wyświetleń: 6356, Nadawca: mezokra
Dodano: 17.4.2008, 21:34
Odpowiedzi: 21

Aktywni użytkownicy: 7
baspaw, bucyrus, krecikkk, mezokra, Rebel, vv3k70r, wel-der@o2



Odpowiedzi:
50mm??
no tak , 30mm to wiem jak zukosować ale 50mm do maga??
Nadawca: mezokra. Dodał wątków: 9, odpowiedział 13 razy.
Dodano: 17.4.2008, 21:46
dzieki
ale jak sie przyjrzysz to napisałeś <30mm i dlatego pytałem jeszcze raz
pozdrawiam

Nadawca: mezokra. Dodał wątków: 9, odpowiedział 13 razy.
Dodano: 17.4.2008, 21:54
50
Ukosowanie X z progiem 2mm i odstępem też 2mm.
Nadawca: baspaw. Dodał wątków: 0, odpowiedział 112 razy.
Dodano: 18.4.2008, 21:34
2 mm.
to za malo zeby uzyskac dobry przetop,ktos powie ze i tak trzeba fugowac z drugiej strony ale po cholerke furowac az tak gleboko
Nadawca: krecikkk. Dodał wątków: 1, odpowiedział 34 razy.
Dodano: 18.4.2008, 23:20
2-3mm
no chopecku zaleca sie 2-3mm nie wiecej
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 333 razy.
Dodano: 19.4.2008, 16:49
bucyrus nie baw sie w tego vkr czy jak mu tak...
...tylko troche z praktyki a nie z ksiazki bo co sie zaleca to kazdy wie a w praktyce wyglada to troche inaczej
Nadawca: krecikkk. Dodał wątków: 1, odpowiedział 34 razy.
Dodano: 19.4.2008, 18:55
ukosowanie??
moze sie bedziecie smiali bo nie mam tak wielkiej praktyki ok 5 lat ale ukosowanie takiej blachy to chyba i wylacznie na frezarce jesli gabaryty nie pozwola to jak przeciez nie katowka na powietrze i tarcza lamelkowa :D Pozdrawiam i milego weekendu:)Koledzy
Nadawca: Rebel. Dodał wątków: 11, odpowiedział 14 razy.
Dodano: 19.4.2008, 19:09
!!!!!!
no chopecku w kazdej szanujacej sie firmie zlacze przed spawaniem odbiera kontroler a zasady sa wszedzie takie same.co do twojej opini ze kazdy wie przeczytaj sobie zadane pytanie przez zalozyciela watku
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 333 razy.
Dodano: 19.4.2008, 19:10
Rebel
no chopecku blachy fazujemy z regoly palnikiem acetylenowo-tlenowym ( bo najtaniej)
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 333 razy.
Dodano: 19.4.2008, 19:13
przeczytalem
chlopeczku,kolega dlatego pyta bo chce wiedziec jak to wyglada w praktyce bo mysle ze zajrzec do ksiazki lub spytac jakiegos teorytyka to nie mial by problemu
Nadawca: krecikkk. Dodał wątków: 1, odpowiedział 34 razy.
Dodano: 19.4.2008, 19:14
???
no chopecku w odpowiedzialnych zlaczach praktyka nie moze odbiegac od przyjetych kanonow ksiazkowych
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 333 razy.
Dodano: 19.4.2008, 19:22
2mm
2 mm przeswit to akuratny przeswit, jak komus jest potrzebny wiekszy to fujara jest;

takie plytki robot objezdza palnikiem, wbijanie sie w to reczne szlifierka pamietam jako 16h katorgi na 3 ludzi, no ale naprawy to naprawy (narzedziowka, hartowana, powlekana jakims nstopem niklu, zeby to pies tracal)...

Nadawca: vv3k70r. Dodał wątków: 0, odpowiedział 101 razy.
Dodano: 19.4.2008, 20:32
bucyrus
nie przecz sam sobie bo skoro trzymasz sie literatury to nie odstawiaj jaj i nie polecaj fazowania tego od reki palnikiem tylko zaproponuj n.p. "japonczyka" bo jak sam piszesz jest to odpowiedzialne zlacze.vv3k70r nie fujaruj tylko popraktykuj,taka szczelinke to mozesz zostawiac przy blaszcze 5mm a nie przy blasze 50 mm z progiem 5mm,ewentualnie gdyby przetopo mial byc robiony w pozycji pionowej to bym sie mogl zgodzic ale przeciez teorytycy to jest w podolnej przy progu 5mm pomyslcie troche!!!!
Nadawca: krecikkk. Dodał wątków: 1, odpowiedział 34 razy.
Dodano: 20.4.2008, 10:27
??
no chopecku wyglada na to ze masz mala wiedze nigdzie nie napisalem(wskaz to miejsce) ze ma to byc fazowane reczne,ja osobisci zastosowalbym tzw.sekator (urzadzenie z wlasnym napedem poruszajace sie po torze) lub wyzsza technologie np.robot firmy FANUC 2000i.w jednym i drugim urzadzrniu zastosowano palnik acetylenowo-tlenowy.osobiscie potrafie obslugiwac te urzadzenia.jesli chodzi o szczeline to zgadzam sie z vv3k70r zreszta sam ci pewnie odpowie
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 333 razy.
Dodano: 20.4.2008, 11:29
chlopeczku
troche pojecia mam bo jak zaczynalem spawac to ty na stojaco wchodziles pod szafe,nie mialem zamiaru juz wiecej dyskutowac na ten temat ale widze ze nie masz co robic tylko wypisywac bzdury "no chopecku blachy fazujemy z regoly palnikiem acetylenowo-tlenowym ( bo najtaniej)" a to kto napisal,ja!!!nie napisales od reki ale mozna to tak rozumowac a teraz probujesz to odkrecac,co do szczeliny to vkr to takie szczelinki moze se stosowac w tig-u a nie w metodzie 135[chyba ze drutem 0.8 co jest nierealne w Polsce ze wzgledu na tempo spawania ]jeszcze raz powtarzam tobie i temu vkr czy jak mu tam,odlozcie ksiazki a wezcie uchwyty do reki
Nadawca: krecikkk. Dodał wątków: 1, odpowiedział 34 razy.
Dodano: 20.4.2008, 12:23
????
no chopecku jesli chodzi o te sprawy to ja juz na emeryturze(49 lat pracy na produkcji) calkowicie zle dedukujesz.gdybys skalkulowal kosz fazowania recznego i robotem to ten drugi jest tanszy bo szybszy a wartosc urzadzenia rozpisana jest na kilkanascie lat(po fazowaniu recznym masz duzo szlifowania po robocie tylko zedra) co do szczeliny to wytlumacze ci jak papa smerf osilkowi.wez kija o grubosci10mm uchwyc rekoma w odleglosci 100mm i zlam zrobisz to z latwoscia.zrob to przy odstepie 10mm.o to mniej wiecej chodzi w tym zlaczu.poczytaj chlopecku troche literatury fachowej
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 333 razy.
Dodano: 20.4.2008, 12:39
zejdz na ziemie
i przejdz do terazniejszosci i powtarzam kolejny raz wez uchwyt do reki a nie zastawiaj sie ksiazkami bo takich teoretykow to jest setki,skoro kija porownojesz do spoiny to ja juz wszystko wiem,na emeryturze to ty moze i jestes ale widocznie przepracowales dziescia lat na szlifierce bo o spawaniu to ty nie masz pojecia wogole,aha wracajac do twojego kija to pamietaj ze kazdy kij ma dwa konce a reszty sie domysl choc watpie zebys mogl
Nadawca: krecikkk. Dodał wątków: 1, odpowiedział 34 razy.
Dodano: 21.4.2008, 21:09
cdn
no chopecku zobrazowalem ci jak pracuje zlacze spawalnicze w zaleznosci od wielkosci szczeliny,jesli tego nie rozumiesz to znaczy ze jestes marnym wykonawca tego zawodu po 6-cio tygodniowym kursie na elektrode DBS.za moich czasow tacy nosili uchwyt za spawaczem
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 333 razy.
Dodano: 21.4.2008, 21:21
keri
chlopeczek tez tego nie slyszal tylko wyczytal w fachowej literaturze ktora sie bezprzerwy sugeruje,dobrze chlopeczku ze dali ci nosic uchwyt bo za moich czasow i na to trza bylo zasluzyc,ale wyobraznie to trzeba przyznac masz zajebista,szkoda ze spoiny nie porownales do ufa
Nadawca: krecikkk. Dodał wątków: 1, odpowiedział 34 razy.
Dodano: 21.4.2008, 21:53
DBS-EDEBS
Ja znam tylko
E-lektroda
D-rewniana
B-ez
S-ekow

Nadawca: wel-der@o2. Dodał wątków: 5, odpowiedział 20 razy.
Dodano: 21.4.2008, 23:04
przeswit 5 przy progu 5
to sie zdaje nazywa spawanie powietrza :D

jesli w obrobce jest taki blad to sie to mostkuje, zycie... ale przeswiet 2 mm jest wystarczajacy zeby od dolu wbic sie tam drutem na 3-4mm, a jak ktos ma parkinsona i sie odbija od kantow to niech spawa prostsze rzeczy;

od dolu duzy posow drutu do napiecia, kaftan na plecy zeby nie parzylo co spadnie i wio, zabieracie sie do tego jak pies do jeza, przeciez i tak wszystko bedzie na glebokosc 4-5mm stopione w duze ziarno, wiec czym sie tu rpzejmowac? pierwsza spoine laczaca mozesz zrobic przy przeswicie 5x5 prawie na zimno, tyle ze z napawaniem, ale to jest poprawka po zlym ukosowaniu; a normalnie to sie stapia krawedzie wciskajac tam drutu;

jesli ukosowalby to robot, na spawanie dla robota to by bylo na samym koncu nie V ale U, ale tak bystrych ludzi, zeby dobrze reke poprowadzili jest malo;

probowal ktos z Was keidys jechac to na 2mm szczelinie? nie zmuszali Was? mnei tez bylo ciasno,a le tak jest z kazda szparka za pierwszym razem :p

Nadawca: vv3k70r. Dodał wątków: 0, odpowiedział 101 razy.
Dodano: 24.4.2008, 12:56

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017