Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
spawanie rur grubości 6mm


Witam czy rury 4 calowe o grubości 6.2 mm 1 grupy materiałowej spawa się Tigiem uzbrojonym w elektrode 2.4 na dwa, czy trzy ściegi , jaki ustawić amperaż na przetop, wypełnienie i lico i ile można takich styków w przeciągu 8 godzin wyspawać? za informacje z góry dziekuje!


Wyświetleń: 4149, Nadawca: malin
Dodano: 13.10.2011, 19:54
Odpowiedzi: 5

Aktywni użytkownicy: 3
deyna, malin, qant



Odpowiedzi:
witaj
Najpierw lico, prąd okolo 90-125 A (w zaleznosci od umiejetnosci), Potem wypelnienie, ten sam prad i lico na 2 paski (wg mnie ladniej to wyglada). Jak zrobisz lico na 1 pasek nie bedzie zle, ale 2 rowne, waskie paski wygladaj duzo ladniej. Nie masz do tego WPSa? Tak jest podane wszystko. U mnie w pracy spawalnik zaleca zeby nie przekraczac temperatury 250 st. C. Dobra praktyka przy spawaniu na RTG jest wyszlifowanie lica i wypelnienia przed kolejna warstwa. Oczywiscie nie musisz tego robic.
Nadawca: deyna. Dodał wątków: 3, odpowiedział 24 razy.
Dodano: 13.10.2011, 23:00
edycja
Oczywiscie chodzilo mi o szlifowanie przetopu i wypelnienia. Lica sie nie szlifuje.
Nadawca: deyna. Dodał wątków: 3, odpowiedział 24 razy.
Dodano: 13.10.2011, 23:25
Ilość złącz
Zgodnie z uznaniem technologii i prawidłowym WPS na 8 godzin możesz zrobić 8 spoin stosując się do WPS. Przetop 90-110A, wypełnienie i lico 100-130A, podawanie drutu 04-05 m/min przy wykonaniu przetopu i 0,7-0,8m/min wypełnienia i lica. Energia liniowa powinna zawierać się w przedziale 0,8 -2,4Mj/m. Elektroda WTh fi 2,5 wg PN EN ISO 6848 Gaz Ar100% I1 wg EN ISO14175 - 8-12l/min
Pozdrawiam

Nadawca: qant. Dodał wątków: 0, odpowiedział 3 razy.
Dodano: 14.10.2011, 07:38
rura fi 100 6,2 mm
Wielkie dzieki mi udało sie wyspawać 6 styków w 8h, monterzy przy kołnierzach i kolanach blokują spawanie. Świetlą 5% spawów, jutro upomne się o wps-a, a puki co zastosuje się do waszych rad. serdecznie pozdrawiam!
Nadawca: malin. Dodał wątków: 1, odpowiedział 2 razy.
Dodano: 14.10.2011, 17:13
powodzenia
Mam tylko pytanie. Czy masz jakas norme, ktora musisz wyrobic? Czy chcesz po prostu spawac efektywniej?. Pytam, bo jak zaczynalem spawanie szlo mi to o wiele wolniej niz teraz. Pracowalem tez w firmie gdzie bardzo nas poganiali i styk DN 200 byl do zrobienia w godzine. Nie wspominam milo takiej pracy :)
Nadawca: deyna. Dodał wątków: 3, odpowiedział 24 razy.
Dodano: 15.10.2011, 04:49

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017