Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
Spawanie nierdzewki 1mm doczołowo


Witam
Jak pospawać blachę nierdzewną 1mm doczołowo. Jaki amperaż Tiga i ile Hz w pulsie? Elementy będą długie na 130mm.
Dziękuję kolegom za fachową odpowiedź.


Wyświetleń: 9082, Nadawca: mr.jazzi
Dodano: 17.4.2011, 12:01
Odpowiedzi: 11

Aktywni użytkownicy: 6
kryst, mr.jazzi, mundek, piotrek152, PITALFA, Spawacz 135/141



Odpowiedzi:
na to znajdziesz wiele mozliwosci
jest kilka sposobów .... jesli zalezy ci na 100% wtopieniu to ja zrobił bym to w tandemie 2 spawaczy z 2 stron jednoczesnie przy pradach 40/35 (im wieksze prady tym szybciej przelecisz styk i nie oddasz zbyt wiele ciepla do materialu co z tym idzie nie zdeformuje ci materiału) 2 sposób jesli nie masz kolegi do pospawania w tandemie uzyj miedzianej listwy podłuz z drugiej strony blachy zabezpieczy przed przepaleniami i odbirze duza ilosc ciepla zawsze stosuj wieksze prady nie powygina ci tak bardzo blachy z tym ze musisz szybko spawac (szybko przeleciec styk zeby nie wyleciała dziora) ustaw sobie prad na jakims odpadzie i zobaczysz jakie prady sa dla ciebie najlepsze

Nadawca: Spawacz 135/141. Dodał wątków: 7, odpowiedział 16 razy.
Dodano: 17.4.2011, 12:32
re
spróbuj w pionie z góry na dół. nie całkowitym pionie, lekko odchyl od pionu.
Nadawca: mundek. Dodał wątków: 13, odpowiedział 102 razy.
Dodano: 17.4.2011, 21:29
re
Kolega powyżej robi sobie oczywiście jaja z Ciebie, bo nie widziałem w życiu jeszcze takiej sztuki żeby tigiem w tandemie spawać doczołowo blachy grubości 1mm, prądem 40 Amper, to wychodzi razem 80 Amper, dla porównania blachę 3mm spawam na przetop prądem 60 Amper...Już przy odpaleniu łuku zobaczysz jedną wielką nicość...
Drugi sposób już jest bardziej wiarygodny, nierdzewkę zawsze spawa się z osłoną grani, może to być wspomniana blaszka miedziana lub osłona w postaci argonu lub innego gazu osłonowego...
Jedno jest pewne zadając takie pytanie na forum nie masz zbyt dużego doświadczenia w spawaniu tigiem, zatem trzeba by Ci wszystko klarować od początku a na to nie mam nawet już siły....Jedna fundamentalna rada dodawaj drut bezpośrednio pod elektrodę, trzymając krótki luk czyli im bliżej elektroda jeziorka tym większa kontrola tego co się dzieje im dalej tym większy Sajgon...
Nikt teoretycznie nie poda Ci odpowiedniego prądu spawania, zależy to od wielu czynników głownie też od doświadczenia wiedzy, umiejętności manualnych spawacza a to jest zmienna na która nie ma sprawdzonego wzoru... (rada, zaczynasz od najmniejszego prądu i zwiększasz w miarę swoich możliwości)
Jak sam nie dojdziesz do tego najlepszą rada jest zlecić tę robotę komuś bardziej doświadczonemu...

130mm to nie jest długi element, warto wypróbować kwestie pulsu, ale sytuacja jest podobna, jak nikt Ci tego nie pokaże zostaje metoda prób i błędów soją drogą w Twoim przypadku najlepsza....

P.S, kiedy ja szlifowałem ten temat nie było forum spawalniczych, mało kto chciał pomagać, do wszystkiego trzeba było dojść samemu nakładem sporych kosztów, czasy się zmieniły ale w tej dziedzinie nic nie przyspieszysz nie ma programu na szybsze załapanie tematu to trzeba przerobić samemu organoleptycznie...

Życzę wiele cierpliwości i uporu, nawet gdy nie wychodzi nie wolno się poddawać, w tej branży teoria to średnio raptem 30% wiedzy reszta to praktyka praktyka i jeszcze raz praktyka... zatem nie wiele wyciągniesz nawet z najlepszego forum na świecie...
Pozdro...

Nadawca: PITALFA. Dodał wątków: 3, odpowiedział 98 razy.
Dodano: 17.4.2011, 22:40
nie wiem jakie ty masz zdolnosci pitafla
ale ja scianke 3 mm spawam pradem 80/80 A w tandemie i nie sprawia mi to zadnych trudnosci (ty pewnie zobaczyłbys tam nicosc) i nie uwazaj sie za madrzejszego od wszystkich skoro takiego czegos nie spawałes pozdro
jesli jestes poczatkujacym spawaczem lub gdy nigdy nie spawałes to rzeczywiscie te prady moga byc dla ciebie zbyt wysokie ale miedziany płaskownik bedzie 100% pewny

Nadawca: Spawacz 135/141. Dodał wątków: 7, odpowiedział 16 razy.
Dodano: 18.4.2011, 19:47
i
i juz widze te twoje blachy 3mm jesli ty je spawasz pradami w sumie 60A (czyli jakies 25/35) pewnie mozna je swobodnie zaraz po pospawaniu pociac i wyrzucic bo sa tak zdeformowane ze nie nadaja sie do niczego
Nadawca: Spawacz 135/141. Dodał wątków: 7, odpowiedział 16 razy.
Dodano: 18.4.2011, 19:51
re...
Daleki jestem od próżnych dyskusji o niczym, to dobre dla warchołów, grunt że Ty jesteś wszechwiedzącym debeściakiem, na tą chwile interesuje mnie tylko to czy cokolwiek co tu napisaliśmy pomogło mr.jazzi.
To on powinien teraz zabrać głos...
Pozdro...

Nadawca: PITALFA. Dodał wątków: 3, odpowiedział 98 razy.
Dodano: 18.4.2011, 23:21
re
skoro jestes daleki od próznych dyskusji to nie krytykuj czyjejs wypowiedzi tylko jesli masz cos madrego do napisania to napisz to i na tym zakoncz swoja wypowiedz
Nadawca: Spawacz 135/141. Dodał wątków: 7, odpowiedział 16 razy.
Dodano: 19.4.2011, 19:49
ze się wtrącę
ale z tym tandemem to cię poniosło żeby taką blaszkię spawać w tandemie to musi być żart a ja bym to zrobił tak
poszczepiałbym blaszkię na styk bez żadnych szczelin hefty lekko wypukłe i nie przetopioneżeby można było je przeklepać ja wyczujesz przekos , przeklepujesz oczywiście na nierdzewce ( grubej) ,kładziesz najlepiej na miedzianej podkładce i dociskasz wzdłuż spawu z obu stron jak najbliżej ale na tyle żeby było miejsce na spawanie i jediesz prądem jakieś 40-50A i jeśli nie trzeba tego szlifować to bez drutu a jeśli pod szlif to drucik 1 albo 0,8 mm i jedziesz
powodzenia napisz jak ci poszło

Nadawca: kryst. Dodał wątków: 21, odpowiedział 126 razy.
Dodano: 19.4.2011, 20:23
re wszystkim
Witam wszystkich.
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Wszystko co mi zaproponowaliście wypróbuję i opiszę w wątku ale nie będę spawał na dwa palniki.:) Próby zaczynam po świętach.
P.S. Życzę wszystkim Wesołych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych oraz Mokrego Dyngusa.

Nadawca: mr.jazzi. Dodał wątków: 2, odpowiedział 1 razy.
Dodano: 21.4.2011, 08:43
Spawanie nierdzewki 1mm doczołowo
a pod spod użyj pasty soflix prąd 25 A I OK
Nadawca: piotrek152. Dodał wątków: 5, odpowiedział 62 razy.
Dodano: 25.4.2011, 14:54
proszek
SOLARFLUX pomylilem się
Nadawca: piotrek152. Dodał wątków: 5, odpowiedział 62 razy.
Dodano: 25.4.2011, 15:23

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017