Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
czym pospawaćblachę kwasówkę 0,6 mm lub 0,8 mm?


Witam
Mam taki problem, chcę zrobić wkład kominowy z kwasówki, mam wszystkie narzędzia do wyginania blachy i zwijania ale chcę aby wszystkie łączenia były pospawane. I tu zaczyna się problem, bo nie wiem czym to zrobić, czy tigiem czy migiem. Jeszcze nie mam tych urządzeń ale zamierzam kupić jakieś "chińskiej" produkcji, tylko które będzie bardziej odpowiednie do tego zadania? Mało wiem o spawaniu kwasówki, może tylko tyle że spawanie nie odbywa sie w osłonie CO2, i spaw później czymś sie przeciera, jakimś preparatem, tylko jakim?
I jeszcze jedno, czy kwasówkę i blachę żaroodporną można pospawać tym samym materiałem?
Proszę o jakieś wyjaśnienia i porady.
Dziękuję i pozdrawiam.


Wyświetleń: 9311, Nadawca: michaelash
Dodano: 31.10.2010, 17:23
Odpowiedzi: 9

Aktywni użytkownicy: 7
bluemoon, kom-spaw, michaelash, Oxygen, sękal, skowronek1, tuti_tuti



Odpowiedzi:
spawanie
Witam kolege postaram ci odpowiedzieć .Jesli robisz to na handel i spawy maja byc w miarę ładne to polecam ci TIGa jesli ktos potrafi nim dobrze spawac .A jesli ci nie zależy na jakosci spawów to poleciłbym ci pulsa .Srodek do wytrawiania spawów to ANTOX .Wiadomo ze pulsem szybciej pospawasz niz tigiem ,decyzja należy do ciebie.
Nadawca: skowronek1. Dodał wątków: 4, odpowiedział 11 razy.
Dodano: 31.10.2010, 20:09
spawanie
zależy jaką masz kwasówke i jaki gatunek żarodpornej do tego w sklepie spawalniczym dokupisz odpowiednie spoiwo
Nadawca: skowronek1. Dodał wątków: 4, odpowiedział 11 razy.
Dodano: 31.10.2010, 20:19
można zaryzykować...
możesz spróbować migiem,ale to tylko w podolnej i z odpowiednimi parametrami,żeby spaw się równo rozlewał,ale to wymaga praktyki.Zgadzam się też z przedmówcami-TIG będzie odpowiednim narzędziem,pozdrawiam.
Nadawca: Oxygen. Dodał wątków: 4, odpowiedział 11 razy.
Dodano: 01.11.2010, 22:56
rada
Witaj Michael , jeżeli jeszcze nie zakupiłeś sprzętu to zastanów się bo oprócz spawarki potrzebujesz : butla z argonem , reduktor , wężyki , przyłbica , rękawice , elektrody wolframowe , żel do trawienia bądź szczotkę do nierdzewki , spoiwo do spawania , blachę , szlifierkę , tarcze , czas , miejsce ( prąd , światło ) i umiejętności . POLICZ TO i pomyśl ile tej rury kominowej będziesz zwijał i spawał bo koszt Nowej rury fi 150x0,6 to około 80zł za 1 mb.
Przeszło Ci już ??? wróćmy do umiejętności , zakładam że ich nie masz bo inaczej byś nie zadawał takich pytań na forum , po zwinięciu rury trzeba zrobić spoinę wzdłużną , uwierz mi że trzeba miesięcy praktyki zanim pospawasz dobrze blachę 0,6 albo 0,8 . Szczelność i wygląd to nie jest prosta sprawa dla początkującego . Jeżeli chcesz się uczyć to kup sprzęt , trochę blaszek różnej grubości i trenuj ile Ci czas i ręka pozwoli , ale za wyroby się nie bierz .
wracając do Twojego pytania czym spawać to zasada jest taka do każdego materiału jest odpowiednie spoiwo i jeżeli spoina ma spełniać swoje wymagania to tego trzeba się trzymać . oczywiście można pospawać nierdzewkę czarnuchem i na odwrót ale efekty będzie widać gołym okiem , nierdzewka zardzewieje a czarnuch może popękać itd.
Kończąc dam Ci ostatnią radę zanim cokolwiek zaczniesz spawać poradź się fachowca bo to nie jest prosty temat.
Jeżeli się zbytnio rozpisałem to sorry ale to mój pierwszy post na tym forum i głupio tak odpowiedzieć komuś jednym zdaniem. pozdrawiam

Nadawca: kom-spaw. Dodał wątków: 0, odpowiedział 2 razy.
Dodano: 02.11.2010, 20:37
I tak się nie poddam
Witam
Mieszkam niedaleko Piotrkowa i widziałem już kilka razy jak wyglądają wkłady firmy która zajmuje się tym na codzień i postanowiłem sam sobie go zrobić.Blacha była zgrzewana punktowo i nie ma mowy aby była jakakolwiek szczelność. Nie mam doświadczenia w spawaniu ale mam czas i pewne fundusze które mogę poświęcić na sprzęt. Zaledwie wczoraj oglądałem sprzęt Mig u znajomego, który pracuje jako spawacz na PIOMA i chwalił się swoim spawem, nie wyglądał rewelacyjnie i sam już kiedyś tak spawałem.Chciałem pospawać sobie jeszcze w przyszłości kilka pomocnych mi maszyn, kilka podstaw na obecne maszyny już jakoś pospawałem i zdają egzamin. Także możliwe jest że nie będzie to łatwe ale czy nie każdy spawacz kiedyś był w takim samym położeniu jak ja. Ja teraz gromadzę wiedzę i sprzęt i liczę na jakieś porady a nie słowa które mnie tylko mają zniechęcić.
Pozdrawiam, a Ciebie Kom-spaw szczególnie

Nadawca: michaelash. Dodał wątków: 2, odpowiedział 1 razy.
Dodano: 03.11.2010, 12:18
...


Michaelach to co ci napisał kom-spaw to nie słowa które mają cię zniechęcić tylko to prawda i fakty.
Chcesz umoczyć niepotrzebnie kasę to twoja sprawa , twoja kasa twoja sprawa i robisz z tym co chcesz.

Kom-spaw ma rację koszty które poniesiesz w związku z przygotowaniem się do wykonywania takiej pracy są dużo dużo większe niż zakup gotowego produktu i jeszcze do tego na psujesz dużo materiału a i tak nie uzyskasz pożądanego efektu,
Dlaczego?
Odpowiedz jest prosta firmy które wykonują takie prace, spoiny wzdłużne wykonują specjalnym automatem do spawania metodą tig.

Jak chcesz sobie pospawać bo chcesz się nauczyć to taka nierdzewna czy żaroodporna blacha 0.6-0.8mm nie jest materiał do nauki spawania.

A skowronek1 z tym pulsem to głupoty wypisuje do materiału o tej grubości nie potrzeba półautomatu z pulsem robi się to zwykłym tyle że najlepiej z góry na duł (np. Okło 45 stopni pochylenia)

Nadawca: bluemoon. Dodał wątków: 2, odpowiedział 137 razy.
Dodano: 04.11.2010, 23:04
spawanie blachy 0,6-0,8
witam wszystkich
bluemoon ma racje cienkie blachy spawa sie z gory na dol bez potrzeby uzywania pulsu. michaelash jezeli chcesz sie koniecznie nauczyc spawac to zacznij od znacznie grubszych blach i zacznij od spoin pachwinowych w pozycji podolnej.spawanie takich blach o grubosci 0,6-0.8 jest trudna nawet w pionie dla kogos kto nigdy nie spawal.jezeli nadal chcesz zespawac sobie ta rure to najlepiej zrobic to TIG-iem bez materilu dodatkowego.

Nadawca: sękal. Dodał wątków: 4, odpowiedział 7 razy.
Dodano: 06.11.2010, 19:51
ja robie to tak
na Walku aluminiowym wytoczonym specjalnie o fi mniejszym 1-2mm od fi rury szczepiam.gaz okolo 8-10l aby wepchnac do srodka to co stopie, jade ukosowo aby zbierac materail z dwuch stron i nie grzac za bardzo samego srodka bo gdy reka lekko zwolni to dziurka nawet nie wiesz kiedy. okolo 23-24A (mozesz szybciej zalezy odreki i jaka chcesz miec spoine) na walku (przy laczeniu rurek) lekko mlotkiem 500g ostukac aby zeszlo z walka , 18-19A w przymusie
Nadawca: tuti_tuti. Dodał wątków: 12, odpowiedział 33 razy.
Dodano: 06.2.2011, 08:38

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017