Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
Spawanie cienkich blach nierdzewnych czołowo
Potrzebuję łączyć cienkie blachy nierdzewne ( kwasowe) o grubości ~1mm tak, by nie falowały

Potrzebuję doradzenia jak zespawać cienkie blachy nierdzewne ( ~1mm) czołowo, ewentualnie zagięte tak by powierzchnia blach łączonych po zespawaniu była idealnie równa. Mam takiego sobie TIG-a MAGNUM THF 220P AC/DC i po kilku próbach jest "kicha" Może ktoś doświadczony w tej dziedzinie pomoże - póki co - laikowi. Spawy będą stosunkowo długie czyli około 80 cm. Jak do tego podejść? Janusz.


Wyświetleń: 7093, Nadawca: szunaj
Dodano: 08.8.2010, 22:02
Odpowiedzi: 3

Aktywni użytkownicy: 2
joe, kryst



Odpowiedzi:
blacha
moze by tak na zakladke bez spoiwa pulsem?:) spawy po 5 cm
Nadawca: joe. Dodał wątków: 13, odpowiedział 29 razy.
Dodano: 09.8.2010, 12:18
bierzesz pręt kwadratowy
bierzesz pręt kwadratowy ( prostokątny ) z nierdzewki 30x30 lub 30x40mm troche dł od spawu podkładasz go pod blache tak żeby spoina wypadła na środku ( blacha musi leżeć na pręcie ) następnie heftujesz rogi tych blac`h do pręta tak żeby po pospawaniu można było bez problemów odciąć następnie zaczynasz heftować blachy od środka raz w jedną raz w drugą tak co 5 cm pamiętając że jak za mocno przygrzejesz to przyspawasz do pręta i pozamiatane chefcik musi być bardzo delikatny każydy heft przeklepujesz młotkiem inaczej będziesz miał przekos i wyjdzie ci hu....nia następnie całość spawasz małum prądem żeby się nie przypsneło do pręta bo będzie hu.....nia
jeśli tak powstały spaw nie jest dość równy możesz go ( jak ostygnie ) przeklepać młotkiem tylko z głową nie jak kowal i po wszystkim przeszlifować
ps to jest dosyć skomplikowane jak nigdy tego nie robiłeś i nie masz możliwości poprubowania i zniszczenia paru blach to lepiej się za to nie bierz no chyba że nie jest wymagana super jakość co do prądu to puls jak najbardziej ale nie spawaj po 5 cm nierdzewka ma bardzo duży skurcz i jak będziesz spawał po 5 cm to dopiero wyjdą fale musisz spawać z możliwie jak najmiejszą ilością przerw

Nadawca: kryst. Dodał wątków: 21, odpowiedział 126 razy.
Dodano: 09.8.2010, 18:33

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017