Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
Rady przy spawaniu przęseł ogrodzeń i innych "ramek"


Witam

Proszę o rady jak spawać np przęsła, aby uniknąć odkształceń. Jak układać elementy przed spawaniem, które spoiny robić jako pierwsze ewentualnie jak odpuszczać odkształcenia. Czy palnik propan-butan wystarczy czy trzeba grzać acetylenem? Mam zerowe doświadczenie w tym temacie i liczę na Waszą pomoc. Będę spawał MAGiem ale pewnie zasady są podobne jak i przy spawaniu elektrodą


Wyświetleń: 15550, Nadawca: ilukasz
Dodano: 09.6.2010, 22:59
Odpowiedzi: 3

Aktywni użytkownicy: 3
emces, ilukasz, tigowiec



Odpowiedzi:
przęsła
witaj,ja już pracuje w tym jakieś 2 lata i mogę ci powiedzieć coś na ten temat jak to się robi u mnie na warsztacie.
otóż tak, zniekształceń w przypadku przęseł niestety nie unikniesz, po prostu przęsło po pospawaniu będzie łukowate, ale można to zniwelować poprzez wolniejsze spawanie ( po prostu nie lecieć od razu wszystkiego, chwilka przerwy po np. pospawaniu prętów do płaskowników wystarczy, tak samo gdy będziesz przęsło przykrywał drugim płaskownikiem).
elementy mocujesz ściskami, ja na przykład szczepiam najpierw wszystko po wcześniejszym rozmierzeniu itp. do kupy a potem spawam całość.
zniekształcenia na przęsłach łatwo odpuścić, u mnie po prostu się je nagina w drugą stronę niż występuje przegięcie.po bramach niekiedy się skacze :-)
co do palnika w zupełności starcza propan butan.acetylen jest do większych robót(z tego co mi się zdaje to do spawania gazowego)
zasady MAG a elektroda są troszkę inne,ale jak już spawałeś elektrodą to na pewno sobie poradzisz, w magu nie ma szlaki i nie kończy się elektroda;-P
pozdrawiam i mam nadzieję że chodź trochę pomogłem

Nadawca: emces. Dodał wątków: 0, odpowiedział 1 razy.
Dodano: 10.6.2010, 17:37
Pomogłeś, i to bardzo
Pomogłeś, i to bardzo. Wielkie dzięki. Może ktoś ma jeszcze jakieś rady? Lepiej popytać i nauczyć się na błędach innych niż wyrzucać pieniądze w błoto.
Nadawca: ilukasz. Dodał wątków: 3, odpowiedział 2 razy.
Dodano: 10.6.2010, 19:59
spawanie
Ja mogę dodać, że spawanie MAG-iem jest o tyle lepsze niż elektrodą, że materiał mniej się nagrzewa a co za tym idzie mniej odkształca. Ostatnio spawałem bramę ( elektrodą ) z profila 40x20 i kątowników. Musiałem prostować palnikiem na propan-butan.
Nadawca: tigowiec. Dodał wątków: 9, odpowiedział 18 razy.
Dodano: 10.6.2010, 21:12

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017