Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
Spawanie blachy KO 3mm.....


Witam,
zabieram się za produkcję liter ze stali KO grubości 3mm. Z tyłu litery mają być dospawane kołki/bolce, średnicy 3mm. Później taka litera jest przyczepiana na płasko tyłem do ściany.
W jaki sposób mogę dospawać kołki, żeby litera z tyłu była płaska, chodzi mi konkretnie o nagar, a raczej jego brak... Materiał na kołki najlepiej również KO.
Pozdrawiam
K.P.


Wyświetleń: 4169, Nadawca: K.P.
Dodano: 10.12.2009, 17:03
Odpowiedzi: 13

Aktywni użytkownicy: 7
bucyrus, K.P., Pioko, PITALFA, Robi666, Tekman, waco



Odpowiedzi:
ko
Sprubuj tigiem ladny spawik i lub mag-iem zalezy od wielkosci literek zecz jasna ale jak cienkie np z blachy 3 to dawaj tig dobry prad zapoda kolega i super wyjdzie bo magiem moze tez byc ladnie noi szybciej ale moze sie zdazyc ze ci spaw peknie a tigiem raczej nie wiec proponuje tig:)))A wogule to blizej te KO bo nic mi to niemowi??????Niemam ksiazki a niepamietam zeby sprawdzic

Nadawca: waco. Dodał wątków: 21, odpowiedział 69 razy.
Dodano: 10.12.2009, 17:10
ko
A zem zapomnial pod kolki w blaszce mozesz zrobic w tych miejscach otworki przez ktyre mozesz tez przyspawac a z wierzchu ladnie zeszlifowac i nagarku niema zero sladu jakiejkolwiek spoiny tak tez ladnie wyglada sprubuj bedzie git
Nadawca: waco. Dodał wątków: 21, odpowiedział 69 razy.
Dodano: 10.12.2009, 17:15
cd..
Wysokość literek to od 3cm do 8cm.
A KO, to mam na myśli stal kwasoodporną... i w tym miejscu kończy się moja znajomość na ten temat, wiec przepraszam wszystkich za dość mało fachowy język w moich pytaniach :)
Dzięki waco za pomoc....

Nadawca: K.P.. Dodał wątków: 1, odpowiedział 4 razy.
Dodano: 10.12.2009, 17:19
"otworki"
tak właśnie myślałem, żeby robić zagłębienia od tyłu mniej więcej 1mm... na wylot być nie może, bo litery będą już wycinane na polerowanej blasze...
Nadawca: K.P.. Dodał wątków: 1, odpowiedział 4 razy.
Dodano: 10.12.2009, 17:21
stale austenityczne i ferrytyczne.
Tigiem-jak najbardziej,tyle tylko,że polerowanie Cię nie minie,będziesz miał fioletowe przebarwienia.
Nadawca: Robi666. Dodał wątków: 4, odpowiedział 70 razy.
Dodano: 10.12.2009, 18:01
A po co spawać ?
Nie można przylutować lutem twardym ? Nie będzie odkształceń, przegrzań. Palniczek dla złotników na propan butan, jakiś lut srebrowy z domieszkami dobrać. Ja bym tego spróbował.
Pozdrawiam

Nadawca: Pioko. Dodał wątków: 0, odpowiedział 27 razy.
Dodano: 10.12.2009, 22:48
re...
Każdy rasowy spawacz aż się pali co by zajarzyć łuk na Twoich wypieszczonych wypolerowanych literkach z kwasówki...
Zastanów się nad klejem, są naprawdę mocne dwuskładnikowe kleje, po spawaniu zawsze będziesz miał problem z przegrzaniem, odkształceniami itp...

Nadawca: PITALFA. Dodał wątków: 3, odpowiedział 98 razy.
Dodano: 11.12.2009, 00:59
Przypawanie
Zawsze możesz przypawać.....
......przypawanie.pl/

Nadawca: Tekman. Dodał wątków: 6, odpowiedział 100 razy.
Dodano: 11.12.2009, 07:57
odnośnie klejenia i reszty...
Witam,
dziękuję wszystkim za pomoc...
Zastanawiałem się nad klejeniem, widziałem na allegro kleje pod hasłem "spawanie na zimno"... Jednak koszt takich klei jest zbyt duży i raczej może być to mało opłacalne... Ale ciągnąc temat, to dosłownie "kapka" kleju na końcówkę kołka wystarczy żeby to wszystko solidnie przytrzymać ? Są może jakieś konkretne, tańsze kleje ?

Cały czas chodziło mi po głowie, żeby właśnie zamiast spawać, to przylutować, jednak nie miałem pojęcia w jaki sposób szukać tej techniki... Wielkie dzięki Pioko !

Przypawanie niestety odpada, nie ma tego nigdzie w mojej okolicy... A skakanie z towarem po Polsce to odpada.. Ale oczywiście dzięki za podpowiedź.

Nadawca: K.P.. Dodał wątków: 1, odpowiedział 4 razy.
Dodano: 11.12.2009, 15:58
te polerowanie
Koledzy i kolego ja napisze tak!!! Znam sie na nierdzece i zaden klej raczej nic tu nieda nawet jak by sie zastosowalo tzw"plynny metal"mozna cos takiego kupic i kosztuje o ile dobze pamietam jakies 50zl ale tez ma to wade ze jak na dany klejony element poddawana jest jakas sila to niema bata pusci i lipa z roboty:)))Tak wiec jak ja bym robil cos takiego to raczej bym zastosowal spawanie tig-iem i poswiecil bym czas na ponowne polerowanko!!Niewiem do czego kolega te literki stosuje i na co beda one narazone ale warto wziac pod owage w jakich warunkach beda wykorzystane i na jakie sily zewnetrzne lub wewnetrzne narazone??Ale jest jeszcze jeden maly sprytny sposub lecz precyzja w nim bedzie bardzo przydatna bo mozna tez w literkach ustawic na wiertarce glebokosc otworu pod niewielki gwint taki tyci tyci i tak samo na koleczkach zrobic gwint i wtedy sprubowac tego i klejenia skoro spawanie niewchodzi zabardzo w gre???Co szkodzi sprubowac kilku metod poswiecic na to wiecej czasu pomyslec nad pomuslami i wybrac ten ktury bedzie spelnial oczekiwania producenta???Mysle ze nikogo nieobrazilem w jakis sposub??I Zycze powodzenia w produkcji literek:)))p.s WESOLYCH SWIAT I SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU jakbym juz niepisali:)))))
Nadawca: waco. Dodał wątków: 21, odpowiedział 69 razy.
Dodano: 11.12.2009, 21:13
zastosowanie literek
Literki będą montowane płasko na kamiennej ścianie na zewnątrz... Odnośnie tego spawania i później polerowania, to chciałbym tego uniknąć (bynajmiej tym razem), bo już kupiłem blachę polerowaną na lustro :/ Może przy kolejnej partii zrobię to na nie polerowanej blasze... Zobaczę jeszcze tego sposobu z klejeniem na gwincie...
W zasadzie nie będą na to działały żadne siły, maja to byc literki nagrobne, także nie będzie przy nich nic grzebane.

Możecie podać mi jakąś konkretną nazwę kleju ? Obawiam się trochę tych z allegro.....

Dziki waco ponownie, że zajrzałeś w ten temat.. pzdr i wesołych wzajemnie

Nadawca: K.P.. Dodał wątków: 1, odpowiedział 4 razy.
Dodano: 12.12.2009, 09:44
Araldite® 2014 (AW 139/XB 5323)
....nierdzewka- 20N/mm2
Nadawca: bucyrus. Dodał wątków: 10, odpowiedział 335 razy.
Dodano: 13.12.2009, 00:25

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017