Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
Procedura na spawanie aliminium


Witam .Wykonuję procedurę na spawanie złącza doczołowego blach aluminiowych gatunku 5083 metodą 131. Drut użyłem gatunku 5183. Badania NDT przeszły. Lecz niestety próbki pękają poddane próbie gięcia. Co należałoby uczynić aby uniknąć pękania. Pozdrawiam.


Wyświetleń: 2373, Nadawca: ppp
Dodano: 26.8.2009, 12:48
Odpowiedzi: 4

Aktywni użytkownicy: 4
Arti, lulek, mariusz.spa, predatorian



Odpowiedzi:
...
a sprawdzałeś może jak zachowuje się blacha przy próbie gięcia?? jeżeli też będzie pękać, to ze spawem też popęka.
Nadawca: predatorian. Dodał wątków: 7, odpowiedział 19 razy.
Dodano: 26.8.2009, 19:16
alu
rzadko spawam aluminium ale pamiętam że pękały spoiny spawane drutem krzemowym jeżeli nie jest cienka to ją zfazuj
Nadawca: lulek. Dodał wątków: 0, odpowiedział 10 razy.
Dodano: 27.8.2009, 10:34
alu
Witam drucik powinien być AL 5556 to jest ALMg5Mn1Ti magnez się utlenia podczas spawania więc jego zawartość w spoiwie musi być większa dodatkowo zawartość Ti bardzo pomaga a najważniejsze jest przygotowanie i technika żeby zapobiec gorącym pęknięciom i sprawić żeby struktura połączenia była właściwa pozdrawiam i życzę powodzenia.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 79 razy.
Dodano: 01.9.2009, 23:29
alu
Rób lico na dwa razy.
Nadawca: Arti. Dodał wątków: 4, odpowiedział 26 razy.
Dodano: 30.9.2009, 21:42

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017