Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
stal p91


prosze o rade doswiadczonych spawaczy jak pospawac stal P91 moze jest jakas technika spawania tej stali z gory dziekuje


Wyświetleń: 6264, Nadawca: normalny
Dodano: 18.4.2009, 15:31
Odpowiedzi: 2

Aktywni użytkownicy: 2
spoko, Tekman



Odpowiedzi:
Stal P91
Spawalność tej stali jest nie najlepsza.
Duży równoważnik, wiele składników stopowych.
Zalecam zwracać uwagę na temperaturę podgrzewania i międzyściegową.
Dla grubych elementów 20mm i więcej temp. podgrzania ~200st. C i międzysciegowa max.350
Do mniejszych elementów (rury) podgrzew należny dostosować do grubości elementu, aby nie zniekształcić elementu.
Metody spawania sa dowolne, ja zalecam elektroda otuloną, a przetopy TIG.
Można tez drutem proszkowym, ale spawanie tym stopiwem zalecam do spawań wymiarowych (napawania)

Nadawca: Tekman. Dodał wątków: 6, odpowiedział 100 razy.
Dodano: 21.4.2009, 11:12
p91
Na poprzedniej stronie jest podobny wątek.
piotr 100 pisał tam "najtrudniejsza jest technika podawania spoiwa np. przetop w rurze"
może ktoś napisać coś więcej na ten temat?

pozdrawiam

Nadawca: spoko. Dodał wątków: 3, odpowiedział 48 razy.
Dodano: 21.4.2009, 23:46

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017