Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
problem z aluminium Tig


Witam wszystkich. Mam problem z pospawaniem aluminium, są to blachy o gr 3mm, płaskownik o gr. 10mm i rura fi 55 3mm.
Nigdy wcześniej nie spawałem al, dzisiaj trochę próbowałem i kiepsko to wygląda. Mam do was pare pytań.

1. Co to jest Balans AC i jak go ustawic

2. Dlaczego łuk jest rozproszony jak miotła( użuwam zwykłych elektrod czerwonych bo ponoc te do al się rozwarstwiają )

3. materiał bardzo szybko się nagrzewa i nim dojade do końca się przepala nawet przy niskim natężeniu. jak temu
zapobiec?

4. jak ustawi częstotliwośc(Hz) i doczego ona służy .

5. Jak spawam pachwine w podolnej, to nateżenie jest większe po zewnętrznej stronie łuku a nie w środku i bardzo szybko topi się materiał po bokach. Dlaczego?

6. Jakie ustawic parametry do podanych wyżej grubości.

Proszę o pomoc.


A tak przy okazji , kiedyś poprosiłem was o pomoc , miałem problem z pospawaniem próbki od której zależało przyjęcie mnie do pracy . Dzięki waszej pomocy dostałem tą prace.

Dziękuje wszystkim którzy mi pomogli.


Wyświetleń: 6724, Nadawca: qerc
Dodano: 20.11.2008, 20:04
Odpowiedzi: 2

Aktywni użytkownicy: 1
mariusz.spa



Odpowiedzi:
AL. TIG
Witam kolego więc jeśli chodzi o balans prądu AC to jest to stosunek czasu polaryzacji dodatniej elektrody do czasu polaryzacji ujemnej tejże elektrody,dodatnia wartość pozwala skutecznie usuwać warstwy tlenków aluminium ale powoduje tępienie się główki elektrody, natomiast zwiększenie czasu polaryzacji ujemnej elektrody prądu przemiennego o przebiegu prostokątnym zmniejsza usuwanie tlenków ale za to poprawia spawalność , jakość procesu , elektroda jest ostra a łuk bardziej skupiony.Co do elektrod to czerwone nadają się tylko do prądu stałego do zmiennego używa się zielonych,turkusowych ja używam złotych austriackich goldów ,rozwarstwiają się tyko wtedy jak ktoś nie umie ich używać np. złe zaostrzenie , za mała średnica, złe parametry lub często spotykane utrzaskiwanie zużytych końcówek .Jeśli chodzi o materiał to zaczynaj spawać od końcówek do środka unikniesz wtedy przepalania ich w przypadku blachy 3mm będzie najlepsza większa polaryzacja ujemna czyli ostra elektroda większe skupienie łuku a zarazem mniejsze odkształcenia(przy spawarce inwertorowej balans 65-67)Częstotliwość prądu ustaw na początek na 130HZ, jeśli tlenki nie będą się usuwać to zmniejsz balans i zwiększ częstotliwość.Przy spoinie pachwinowej możesz zastosować mniejszą dysze i balans ok.67 wtedy łuk nie będzie rozproszony tylko skupiony bardzo dużą role ma tu sposób naostrzenia i przygotowania elektrody.Blacha 3mm elektroda 2,4 prąd 90-120A,dysza8,argon8-10,opóżnienie10.Płaskownik 10mm elektroda5-6,prąd 220-340A,dysza12,argon 12-15, opóżnienie15s.Parametry tak naprawdę ustawia się w zależności od rodzaju materiału jego składu i czystości, jest to ciężki materiał do spawania wymaga dużo wiedzy i doświadczenia, musisz nabrać wprawy i nauczyć się korzystać z wszystkich parametrów i ustawień a to są setki prób jeśli nie miałeś wcześniej styczności z tym materiałem.To tyle myślę że choć trochę pomogłem życzę powodzenia w próbach i pozdrawiam.
Nadawca: mariusz.spa. Dodał wątków: 2, odpowiedział 79 razy.
Dodano: 22.11.2008, 19:35

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017