Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA
Email:   Hasło:  
problem ze spawem :(


Witam serdecznie forumowiczów :)

Mam problem ze spawaniem następujących elementów. Pierwszym elementem jest rura fi20x1,5 z materiału S235JR. Do rury po obu stronach są dospawane "ukształtowane blaszki" o grubości 4mm z materiału QStE380. Aktualnie używam drutu ESAB 12.50 i ESAB 12.51. Spaw ma długość ok. 4-5 cm. Problem polega na tym, że na końcu spawu powstaje "krater" (czyt. małe zagłębienie, dziura). Z racji tego, że są duże wymagania wizualne co do spawu, taka "wada" nie może mieć miejsca. Może ktoś z was się spotkał z podobnym przypadkiem i wie jak temu zaradzić. Zainteresowanym mogę przesłać zdjęcie spawu, żeby rozjaśnić "o co się rozchodzi".

Za wszelkie rady i pomoc z góry dziękuje
Pozdr


Wyświetleń: 6214, Nadawca: slja
Dodano: 11.9.2008, 14:50
Odpowiedzi: 5

Aktywni użytkownicy: 4
metel, slim24, slja, tigowiec



Odpowiedzi:
:)
Kolego po pierwsz nie spaw tylko spoina , co do krateru to podejrzewam ze zle zakańczasz spoine, tak mysle moze sie myle, pozdrawiam
Nadawca: metel. Dodał wątków: 4, odpowiedział 9 razy.
Dodano: 11.9.2008, 20:40
Być może
Myślę, że możesz mieć za duży prąd chociaż głowy bym sobie nie dał uciąć. Może spróbuj na koniec wypełnić krater (punktowo).
Nadawca: tigowiec. Dodał wątków: 9, odpowiedział 18 razy.
Dodano: 11.9.2008, 20:57
wypełnienie krateru odpada .....
wypełnienie krateru na końcu odpada, jest to w pełni zautomatyzowany proces i takie coś nie przejdzie :(

może innym drutem spawać?? Padła propozycja żeby zastosować drut bezkrzemowy, tyle że w Polsce nie ma chyba czegoś takiego.

Nadawca: slja. Dodał wątków: 5, odpowiedział 15 razy.
Dodano: 12.9.2008, 11:09
A może wygaszanie łuku pomoże
Materiałoznawstwo jest mi bardzo dalekie gdyż kończyłem ogólniak i spawać nauczyłem się sam ale wydaje mi się że mówimy tu o zwykłej stali nie chromoniklu czy nierdzewnej. Na czarnej stali rzadko mi się zdarzało widzieć krater. Zazwyczaj przy dodawaniu drutu miedziowanego z dodatkami krzemu na końcu spawu występuje taka otulinka (szkiełko czyli zastygnięty krzem). Wnioskuję iż spoina wykonywana jest Magiem. Moją mocniejszą stroną jest Tig i w przypadku tej metody na kratery dobre jest łagodniejsze wygaszanie lub zakończenie spawu odpowiednim ruchem palnika. Z racji tego, że są duże wymagania wizualne co do spawu może należałoby zmienić metodę spawania. Tig to najestetyczniejszy spaw. Z kolei lepsiejsze Magi też mogą mieć opcję wygaszania.
Nadawca: slim24. Dodał wątków: 2, odpowiedział 17 razy.
Dodano: 14.9.2008, 17:49
:)
Wasze podpowiedzi pokryły się z moimi przypuszczeniami, że najprawdopodobniej będzie to problem technologii spawania. Moim pierwszym pomysłem było też zastosowanie wygaszania łuku. O rozwiązaniu KeRi też słyszałem, że często się stosuje ;) Spawanie faktycznie wykonuje robot, także powinno się takie coś dać zrobić. Może ktoś z was zna jakiegoś specjalistę (programistę) od ustawiania robotów ??

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi :)

PS. Jeśli ktoś potrzebuje artykułów spawalniczych, to zapraszam - gwarantuje szybką dostawę i niskie ceny ;)

Nadawca: slja. Dodał wątków: 5, odpowiedział 15 razy.
Dodano: 15.9.2008, 07:54

REKLAMA
Korzystanie z bezpłatnych mechanizmów serwisu oznacza akceptację jego regulaminu.
Copyright © 2003 - 2017