Skocz do zawartości

Zdjęcie

Droga do Spawalnika

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krasho

Krasho

Weteran

• Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 328 postów
  • LokalizacjaŻory Ślaska

Napisano 02 listopada 2015 - 13:22

Witam nazywam się Piotrek mam 22 lata jestem nowicjuszem na tym forum szukam porad w sprawie doboru studiów.

Jestem aktualnie Technikiem urządzeń sanitarnych  (wodociągi cieplociągi Itp tzw. hydraulik) lecz pracuje jako spawacz rur

w 3 metodach 135, 141 ,i 111 Gr 5  zależnie od technologi i rodzaju stali, 60 -70 % spoin jest pod badania RTG reszta pod inne badania

Spawamy pod różne przemysł (energetyczny ,paliwowy ,górniczy)

Posiadam 2 lata doświadczenia od początku w jednej firmie.

Jestem spawaczem ,który kocha spawać, spawaczem z pasją do swojej pracy, lecz nie wydaje mi się abym mógł spawać do 67 roku życia i dlatego chciałbym iść w spawalnika.

I tutaj pojawia się moje pytanie jakie studia wybrać  jako solidną podstawę do pójścia potem na kurs na spawalnika

Wiem ze można wybrać studia Mechanika i budowa maszyn i po zrobieniu inżyniera pójść na mgr. w kierunku spawalnictwa ale to jest bezcelowe według mnie  gdyż trzeba się uczyć o rzeczach nie związanych stricte  z spawalnictwem  . Nie ukrywając ,że studia te sa bardzo trudne bo nie interesuje mnie projektowanie urządzeń i tokarek.

Co polecacie iść na proste studia inżynierskie np.(zarządzanie i inżynieria produkcji) i potem pójść na spawalnika do Is'u  czy wybrać studia związane z metalurgia  albo jakieś z kontrola jakości  albo Energetyka bo w tym już mam lepsza pojęcie ( Technik urządzeń sanitarnych)  

Drugie pytanie czy opłaca się w ogóle w dzisiejszych czasach zostać Spawalnikiem   ,jeśli jako spawacza zarabiam na śląsku  3tyś netto za 168 h?

Dodam ze mieszkam 30 Km od Gliwic  ,wiec interesują mnie kierunki z Politechniki

Użytkownik Krasho edytował ten post 02 listopada 2015 - 13:24

#2 chochoł

chochoł

Zaawansowany

• Użytkownik
  • PipPipPip