Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spawacz MIG/MAG w stoczni


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 matipl

matipl

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 11 września 2014 - 12:52

Jakie według was certyfikaty powinna posiadac osoba które chce pracować za granicą w stoczni jako spawacz mig/mag?



#2 hitsari

hitsari

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 42 postów

Napisano 11 września 2014 - 13:40

136 138 grupa mat minimum 1.3 i wszystkie pozycje spawania a najlepiej mieć h-l45



#3 Laeteralus

Laeteralus

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 13 września 2014 - 19:52

136 138 grupa mat minimum 1.3 i wszystkie pozycje spawania a najlepiej mieć h-l45

 

To teraz proszę wytłumacz mi, jak to jest, że w ogłoszeniach piszą MIG (zdaje się, że to metoda 131) a tymczasem polecacie wyrobić 136 i 138? Ten ukośnik należy rozumieć, że obie metody są konieczne by otrzymać pracę, czy to bardziej coś w stylu, że albo MIG albo MAG wystarczy...?

Pozdrawiam



#4 don Carlito

don Carlito

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaDTR

Napisano 13 września 2014 - 21:15

To teraz proszę wytłumacz mi, jak to jest, że w ogłoszeniach piszą MIG (zdaje się, że to metoda 131) a tymczasem polecacie wyrobić 136 i 138? Ten ukośnik należy rozumieć, że obie metody są konieczne by otrzymać pracę, czy to bardziej coś w stylu, że albo MIG albo MAG wystarczy...?

Pozdrawiam

ty już spawasz, czy dopiero szukasz kierunku na resztę życia?



#5 Laeteralus

Laeteralus

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 14 września 2014 - 08:02

Spawam już jakiś czas. Moje pytanie się wzięło stąd, że często w ogłoszeniach widzę, że pracodawca szuka spawaczy Mig/Mag, a w treści ogłoszenia wpisuje metody 136, 138 itp. Albo ja nie rozumiem tych oznaczeń (chociaż wydaje mi się, że normy się nie zmieniły) albo pracodawca nie bardzo wie, czego chce.

#6 prezesAdammm

prezesAdammm

    Weteran

  • Zablokowany
  • PipPipPipPip
  • 372 postów
  • LokalizacjaNorwegia (obecnie), okolice Wrocławia (oryginalnie)

Napisano 14 września 2014 - 11:28

Oznaczenia wcale się nie zmieniły, ale jak pewnie 90% ogółu spawaczy używa Migomatu do spawania a nie półautomatu czyli dla sporej części wydaje się że spawają MIG/MAG...

 

O jakimkolwiek poziomie wiedzy nie których osób / rekrutujących nie muszę się wypowiadać bo byłem na wielu rozmowach i mogę powiedzieć, że to już nawet nie dno - dla nich to nie ma różnicy...

 

W skrócie, każdy spawacz powinien jednak wiedzieć:

 

MIG - Metal Inert Gas [spawanie w osłonie gazów obojętnych np. argon, hel - materiał to alu - kodowo 131)

MAG - Metal Active Gas - [spawanie w osłonie gazów aktywnych czyli np. CO2 jego mieszanki itp... np. stal węglowa niskostopowa, wysokostopowa: nierdzewka też ponieważ w mieszance powinno być od 2 do 4% CO2, tu już nie ma jednej odpowiedzi kodowej bo MAG to 135 - drut lity, ale i także 138 drut proszkowy metaliczny, także 136 - drut proszkowy...)

 

Co do zrobienia 138 to ta metoda jest rozwinięciem 135... w latach do 2009 na certyfikacie była oznaczona po prostu 136 (M) albo małe (m), mając 135 to również masz możliwość spawania 138... bo są bardzo podobne w spawaniu - spawałem rutylem w 136 / ale nie miałem okazji nigdy się spotkać ze 138 o0... dlatego ta ostatnia opinia z zasłyszenia / nie potwierdzona praktyką...

 

Jeśli chcesz więcej wiedzieć, gdzieś tam rozłożyłem dokładnie metody / szczegółowo może i na tym forum ale którymś innym, pewnie jakbyś poszukał to byś miał dokładniejsze wyjaśnienie - mi to się 20 razy to samo nie chce pisać...

 

Ale to daje do myślenia, dzwoniąc gdziekolwiek należy drążyć temat bo pojedziesz zmarnujesz czas...

 

Mnie chciała Pani z agencji pracy tymczasowej wysłać do spawania rurociągów TIG, no niby nic dziwnego ale ja mam podstawowe uprawnienia a wyjazd już zaraz...

 

Do tego większe średnice a jak pewnie większość wie tu wchodzi 141 na przetop i wypełnienie + lico już 111 (MMA) - zapytałem / nie wiedziała - po konsultacji z szefem okazało się że potrzebuję uprawnień na rury + 111 również... no a już szybko / miałem już jechać... ciekawi mnie co by było na miejscu - przepraszam: pomyliłam się... może pan wrócić na własny koszt... :angry:



#7 Laeteralus

Laeteralus

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 14 września 2014 - 12:19

Dzięki kolego.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych