Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przetop tig stal czarna

spawanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawlolee1

pawlolee1

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 07 kwiecień 2014 - 17:44

Witam wszystkich tigowcow,problem z przetopem w suficie .Trenuje juz tydzien i nie moge tego wykonac.Drut podaje od strony lica i w najlepszej opcjii wychodzi plaski przetop .Czy jest mozliwe wykonac przetop bez podawania drutu przez rure od strony grani?



#2 qnox

qnox

    Weteran

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 211 postów

Napisano 07 kwiecień 2014 - 19:08

Sprobuj dac drut przez szczeline.Na youtube widzialem goscia jak tak robil



#3 pawlolee1

pawlolee1

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 07 kwiecień 2014 - 20:24

Dzieki,chcialem sie nauczyc bez podawania przez rure,ale chyba to jedyne rozwiazanie dobrego przetopu

 



#4 pszemq

pszemq

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
  • Lokalizacjaświętokrzyskie

Napisano 07 kwiecień 2014 - 21:13

Dzieki,chcialem sie nauczyc bez podawania przez rure,ale chyba to jedyne rozwiazanie dobrego przetopu

Zakładając temat podawaj więcej szczegółów: gatunek materiału, średnica, grubość ścianki, materiał dodatkowy, Twoje parametry urządzenia, przepływ gazu. Przy małej ilości informacji to jak wróżenie z fusów.



#5 weldas1

weldas1

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 34 postów

Napisano 07 kwiecień 2014 - 21:13

Nie jest to jedyne rozwiązanie ponieważ spawając rurę o średnicy 800 mm lub więcej nie da się podać drutu przez rurę, po prostu trzeba ćwiczyć. Poszukaj na forum ten temat był wielokrotnie poruszany.



#6 pawlolee1

pawlolee1

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 08 kwiecień 2014 - 15:30

Scianka 8mm szczelina 3mm,prad to juz roznie probowalem od 80 do nawet 140 amper ,gazu nawet 25l,drut 2mm podawalem wiecej z dopychaniem to wychodzilo od strony grani nie stopiony .Rece opadaja panowie ,najlepiej to zeby jakis specjalista popatrzyl jak robie i co robie zle.Moze ktos jest z trojmiasta ,chetnie sie skontaktuje i za pomoc sie odwdziecze.Pozdrawiam 



#7 MGA

MGA

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 96 postów
  • LokalizacjaHH

Napisano 08 kwiecień 2014 - 18:34

wez sobie blache 3mm odpowiednio przygotuj krawedzie, szczeline 3 3,5mm drut 2,4 amperaz ok. 85 - 95

Palnik trzymaj prostopadle do blachy, staraj sie lukiem jezdzic od krawedzi do krawedzi, takim zygzakiem

Drut jak bedziesz podawal to podawaj go tak aby koniec drutu znajdowal sie po stronie grani, na poczatku napewno powyczodza tobie kolce, tym sie nie przejmuj jak bedziesz cwiczyl to je wyeleminujesz.  

zycze powodzenia



#8 luxonatello

luxonatello

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 09 kwiecień 2014 - 17:48

Witam serdecznie.

Oczywiście da się zrobić wypukły przetop od dołu, bez podawania drutu przez szczelinę. Szczelina od dołu nie może być za mała ! w tedy drut będzie się klinował i nie będziemy go mogli swobodnie wpychać a drut ma wchodzić jak w masło,bez żadnego oporu. Drut nie będzie nam swobodnie wchodził również wtedy gdy mamy za mały prąd a przy robieniu przetopu od dołu nie można dopuścić do tego żeby drut przestał być podawany(chyba że spawamy metodą kropelkową).

 

Ja to robię tak : szczelina 4mm, prąd 100A(polecam od dołu dodać zawsze 5-7A więcej), gaz 10-12l. porcelanka 5,drut 2.4(2.0 jeśli szczelina się zejdzie za bardzo)

Porcelankę opieram na fazie (lub z wolnej ręki jednak to jest trudniejsze),kołysząc nią grzeje równomiernie raz jedną raz drugą ściankę, musimy widzieć jak te ścianki się topią i w tedy dodajemy drut też równomiernie. Podawanie drutu ma tutaj kluczową role, generalnie musimy tak zsynchronizować prędkość poruszania się i podawanie drutu,żeby nie robić dziur lecz równocześnie żeby nie zostawały tzw. ''jeże'' czyli niezatopiony drut. Żeby nam wyszedł wypukły przetop od dołu musimy podawać tego drutu dużo i nieustannie ale bez przesady bo zostaną jeże. 

Każdy spawacz tak na prawdę musi sam do tego dojść i przygotować sobie wszystko pod swoją rękę, receptą sukcesu jest tutaj TRENING.

Pamiętajmy również o dobrze przygotowanym styku, rura musi być proso ucięta i oczyszczona do białości od środka i na zewnątrz, nie może być przesadzeń, faza nie może być za duża(30stopni), odpowiednia szczelina, takie rzeczy mają wpływ i trzeba tego pilnować.

Życzę dużo cierpliwości oraz sukcesu. 

pozdrawiam :)



#9 pawlolee1

pawlolee1

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 10 kwiecień 2014 - 21:11

Dzieki wielkie za odpowiedzi i wezme sie za przetop uzywajac waszych wskazuwek,jeszcze jedno przychodzi mi na mysl,moze zwykla dysza gazowa i porcelanka 5 albo 6 bo caly czas robie 8(porcelanka) i mam dysze soczewkowa taka z siatka.Jak myslicie?Pozdrawiam







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: spawanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych